Είδος πολυτέλειας αναμένεται να αποτελέσουν τα διδακτικά βιβλία του ΟΕΔΒ την φετινή χρονιά για γονείς και μαθητές, καθώς για πρώτη φορά μετά το 1946 αναμένεται να υπάρχει ένας τέτοιος βαθμός έλλειψης στα σχολικά βιβλία, κατά την έναρξη σχολικού έτους. Σύμφωνα με αντιπροσώπους του Οργανισμού Εκδόσεων Διδακτικών Βιβλίων στις 12 Σεπτεμβρίου υπολογίζεται πως θα έχουν σταλεί στα σχολεία τα βιβλία σε ποσοστό 20% τα οποία προέρχονται από τα περσινά αποθέματα, κατά περίπτωση, όμως, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη το ποσοστό θα είναι χαμηλότερο. Στα νησιά έχει ήδη φτάσει το 70% των σχολικών εγχειριδίων. Στη συνέχεια έως τα τέλη Οκτωβρίου αναμένεται να φτάσουν στα σχολεία το 60% των τίτλων. Η κατάσταση αναμένεται να έχει εξομαλυνθεί πλήρως έως το Νοέμβριο.......
Όπως υποστήριξαν οι εκπρόσωποι του ΟΕΔΒ η διαδικασία που ακολουθήθηκε φέτος οδήγησε τελικά σε τραγικές σπατάλες, καθώς επειδή το υπουργείο Οικονομικών δεν ενέκρινε εποχιακούς υπαλλήλους, προσλήφθηκαν τελικά εργαζόμενοι μέσω ιδιωτικών εταιριών, που πληρώνονται 102 ευρώ την ημέρα ο καθένας και 145 ευρώ την ημέρα το κάθε φορτηγό που χρησιμοποιείται για την μεταφορά και εκφόρτωση των βιβλίων. Από την πλευρά του ο πρόεδρος του Συλλόγου εργαζομένων στον Οργανισμό Εκδόσεων Διδακτικών Βιβλίων κ. Μ. Λυκόπουλος δήλωσε: «υπάρχουν ευθύνες για την καθυστέρηση στην εκτύπωση των σχολικών βιβλίων και στα τέσσερα συναρμόδια υπουργεία, Παιδείας, Οικονομικών, Προεδρίας, Ανάπτυξης».
Ως προσωρινή λύση η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας προβαίνει στην παροχή της διδακτέας ύλης με φωτοτυπίες καιCD-ROM μέσω της «διαδικτυακής τάξης». Η παραπάνω ενέργεια αν και καλύπτει προσωρινά το πρόβλημα ελλείψεων επιφέρει σημαντικό οικονομικό αντίκτυπο σε μαθητές και γονείς. Το κόστος των φωτοτυπιών είναι πολύ μεγαλύτερο από αυτό των βιβλίων, καθώς ένα βιβλίο κοστίζει 0,80 λεπτά, ενώ 40 σελίδες φωτοτυπιών κοστίζουν 4 ευρώ, επιβαρύνοντας τους προϋπολογισμούς του Δημοσίου ή των οικογενειών ανάλογα με το ποιος θα κληθεί να πληρώσει τα «σπασμένα». Παράλληλα ούτε η λύση του CD-ROM θεωρείτε ευοίωνη, καθώς όπως σημειώνουν οι ειδικοί το χρονικό διάστημα στο οποίο κάποιος μπορεί να παραμείνει συγκεντρωμένος σε ένα ηλεκτρονικό αρχείο είναι πολύ μικρότερός απ ότι σε ένα έντυπο, λόγω της φωτεινότητας που εκπέμπει η οθόνη του ηλεκτρονικού υπολογιστή.
Ωστόσο από την πλευρά τους αρκετοί γονείς προκειμένου να προσφέρουν ότι καλύτερο για τα παιδιά του έχουν αρχίσει να προσφεύγουν στα βιβλιοπωλεία της γειτονίας τους για να αγοράσουν από τα στοκ τα κατά τα άλλα «δωρεάν» βιβλία που υπόσχεται το Ελληνικό εκπαιδευτικό.
Από την πλευρά τους οι βιβλιοπώλες συνιστούν την ψυχραιμία σε γονείς και μαθητές. Σύμφωνα με τον κ. Σωκράτη: «Οι γονείς δεν θα πρέπει να διάζονται, καθώς οι ελλείψεις που υπάρχουν στο διδακτικό υλικό θα καλυφθούν στο αμέσως επόμενο διάστημα. Οι δάσκαλοι και οι λοιποί αρμόδιοι θα βρουν τρόπους ώστε να γίνουν τα μαθήματα, δεν θα πρέπει να πέσουμε θύματα στον «πανικό» πληροφοριών». Στο ίδιο μήκος κύματος και οι δηλώσεις του ιδιοκτήτη του βιβλιοπωλείου «Επικαιρότητα» κ. Φωτίου: «Πράγματι τις τελευταίες μέρες επικρατεί πανικός. Καθημερινά μας προσεγγίζουν μαθητές ή γονείς ζητώντας να αγοράσουν σχολικά βιβλία. Δεν μπορούμε να τους εξυπηρετήσουμε όλους, υπάρχει περιορισμένος αριθμός τεμαχίων που μας προμηθεύουν οι αποθήκες μέσω του ΟΕΔΒ, από τη στιγμή που ο ίδιος δεν έχει επάρκεια πώς να έχουμε εμείς: Πρέπει οι ενδιαφερόμενοι να δείξουν υπομονή μέχρι να δοθεί μία λύση από τους αρμόδιους φορείς».
Το παραπάνω φαινόμενο σύμφωνα με μερίδα εκπαιδευτικών αναλυτών αποτελεί προοίμιο για το μέλλον της Ελληνικής παιδείας. Οι έντονες δυσλειτουργίες που παρουσιάζει τους τελευταίους μήνες ο ΟΕΔΒ όπως αναφέρθηκε παραπάνω έχουν τις ρίζες τους σε εκτεταμένη αμέλεια της πολιτείας, με την εμπλοκή του παράγοντα της «σκοπιμότητας» να μην θεωρείτε ακραίο σενάριο. Οι μεθοδευμένες τακτικές στέρησης σε υλικούς και ανθρώπινους πόρους του οργανισμού θυμίζουν το «απογύμνωμα» της Ολυμπιακής πριν το ξεπούλημα της σε ιδιώτες. Έτσι λοιπόν πάντα σύμφωνα με τους αναλυτές, δεν θα πρέπει να θεωρούμε απίθανο ένα λουκέτο στον οργανισμό προς όφελος ιδιωτικών εκδοτικών οίκων που θα δραστηριοποιηθούν στο χώρο της Ά βάθμιας και Β’βάθμιας εκπαίδευσης, σύμφωνα με το πρότυπο λειτουργίας των ΑΕΙ-ΤΕΙ.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου