Οι επενδύσεις στην Ελλάδα είτε θα μείνουν στα ίδια επίπεδα είτε θα αυξηθούν εκτιμούν πάνω από επτά στους δέκα (72,7%) ξένους εμπορικούς ακολούθους, όπως προκύπτει από έρευνα εν εξελίξει, που ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο, καταγράφοντας τις απόψεις εμπορικών ακολούθων από 34 χώρες (ΕΕ, ΗΠΑ, χώρες της ομάδας BRIC-Βραζιλία, Ρωσία, Ινδία, Κίνα).
Τα μέχρι στιγμής αποτελέσματα της έρευνας παρουσιάστηκαν σήμερα, στη Θεσσαλονίκη, στο διεθνές συνέδριο «Αριστοτέλης» του Τμήματος Μακεδονίας της ....
Ελληνικής Εταιρείας Διοίκησης Επιχειρήσεων (ΕΕΔΕ). Οι ξένοι διπλωμάτες εκτιμούν, μάλιστα, σε ποσοστό (23,08%), ότι παρά την κρίση η χώρα διαθέτει ισχυρή εικόνα στο εξωτερικό.Τα μέχρι στιγμής αποτελέσματα της έρευνας παρουσιάστηκαν σήμερα, στη Θεσσαλονίκη, στο διεθνές συνέδριο «Αριστοτέλης» του Τμήματος Μακεδονίας της ....
Ωστόσο, σύμφωνα με την έρευνα το 46,1% των ερωτηθέντων, θεωρεί ότι το «brand» της Ελλάδας είναι αδύναμο , ενώ το 15,38% το χαρακτηρίζει «πολύ αδύναμο» και ίσο ποσοστό το θεωρεί «ουδέτερο».
Τις επενδυτικές αποφάσεις των ξένων στη χώρα μας φαίνεται ότι επηρεάζουν σημαντικά η γεωγραφική τοποθεσία της Ελλάδας, αλλά και το επιστημονικό δυναμικό της . Σε κλίμακα από το ένα μέχρι το πέντε, οι ερωτηθέντες διπλωμάτες «έδωσαν» στους δύο παραπάνω παράγοντες «βαθμολογία» 3,63 στα 5 και 3,45/5 αντίστοιχα. Η δυνατότητα της Ελλάδας να λειτουργήσει ως κόμβος logistics κατατάσσεται τρίτη, με 3,36/5. Αντίθετα, στο ένα (δηλαδή τον «πάτο» της κλίμακας) τείνουν παράγοντες όπως η αποτελεσματικότητα των νομικών ρυθμίσεων και η διαφάνεια της κυβερνητικής πολιτικής.
Ερωτηθέντες σε ποιους τομείς πιστεύουν ότι πρέπει να επικεντρώσει τις προσπάθειές της η Ελλάδα, προκειμένου να βελτιώσει την εικόνα της («nation brand») στο εξωτερικό, οι ξένοι εμπορικοί ακόλουθοι «δείχνουν» ως πρώτη ανάγκη την πάταξη της διαφθοράς, σε ποσοστό 45,45%.
Η γραφειοκρατία σε κυβερνητικό επίπεδο και η αστάθεια των φορολογικών ρυθμίσεων μοιράζονται τη δεύτερη θέση της «μαύρης» λίστας, με ποσοστό άνω του 18% έκαστη, ενώ ακολουθούν οι υψηλοί φόροι και οι περιοριστικοί κανόνες για τις άμεσες ξένες επενδύσεις (με ποσοστό άνω του 9% αμφότεροι).
Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι η ενέργεια παραγκωνίζει -με πολύ μεγάλη διαφορά- τον τουρισμό ως πρώτη προτεραιότητα των ξένων διπλωματών, όταν αυτοί καλούνται να απαντήσουν σε ποιον κλάδο θα επέλεγαν να επενδύσουν.
Σε ποσοστό 66,67% δηλώνουν ότι θα επέλεγαν τον τομέα της ενέργειας ως πρώτη προτεραιότητα, έναντι ποσοστού μόλις 8,33% (έκαστος) για τους τομείς τουρισμός, περιβάλλον, εκπαίδευση και τρόφιμα-ποτά.
Σε ποσοστό 66,67% δηλώνουν ότι θα επέλεγαν τον τομέα της ενέργειας ως πρώτη προτεραιότητα, έναντι ποσοστού μόλις 8,33% (έκαστος) για τους τομείς τουρισμός, περιβάλλον, εκπαίδευση και τρόφιμα-ποτά.
ΠΗΓΗ: voria.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου