22 Ιανουαρίου 2012

Φαντασία στην Εφορία

0 σχόλια

Του Νότη Παπαδόπουλου
Τουλάχιστον 200.000 ιδιοκτήτες ΙΧ υπολογίζεται ότι κατέθεσαν το 2011 τις πινακίδες των αυτοκινήτων τους για να μην πληρώσουν τα αυξημένα τέλη κυκλοφορίας.
Οι περισσότεροι από αυτούς είχαν αυτοκίνητα παλαιά, πολλών κυβικών, τα οποία σε κάποιες περιπτώσεις έχουν αξία μόλις διπλάσια ή τριπλάσια των τελών ...κυκλοφορίας που καλούνταν να πληρώσουν για να μπορούν να τα κυκλοφορούν.
Αν το υπουργείο Οικονομικών είχε την ευελιξία να μειώσει τα τέλη κυκλοφορίας σε αυτά τα αυτοκίνητα, θα κέρδιζε πολλαπλάσια χρήματα από τη φορολογία στις δαπάνες βενζίνης, από τα συνεργεία, τα ασφάλιστρα, τα πάρκινγκ και δεν θα έσπρωχνε τους πολίτες να αποχωριστούν το ΙΧ τους, εργαλείο δουλειάς για τους περισσότερους.
Με έναν πρόχειρο υπολογισμό, τα 200.000 αυτοκίνητα που αποσύρθηκαν από την κυκλοφορία λόγω των τελών κυκλοφορίας θα κατανάλωναν τον χρόνο γύρω στα 320 εκατ. ευρώ για βενζίνη (1.000 ευρώ δαπάνη βενζίνης τον χρόνο κατά μέσο όρο ανά ΙΧ). Από αυτά, τα 250 εκατ. ευρώ θα ήταν φορολογία! Θυμίζω ότι από το περίπου 1,60 ευρώ που πωλείται η αμόλυβδη το λίτρο, 1,23 ευρώ είναι φόρος. Αν προστεθεί και ένας μέσος όρος χαμηλών τελών κυκλοφορίας 200 ευρώ για κάθε ΙΧ (δηλαδή 40 εκατ. ευρώ), είναι σαφές ότι το κράτος έχασε λόγω κακής τιμολόγησης σχεδόν 300 εκατ. ευρώ - μόνο από βενζίνη και τέλη - από τον κλάδο των αυτοκινήτων. Πέρα από το ότι αδίκησε εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες λόγω της ακινητοποίησης του οικογενειακού ΙΧ, για το οποίο έχουν πληρωθεί μεγάλοι φόροι ταξινόμησης χρόνια πρίν.
Λίγη φαντασία στην... Εφορία θα ωφελούσε τα κρατικά ταμεία και δεν θα εξόργιζε τους πολίτες.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου