Συνεχίζεται το σίριαλ με το κατά πόσον ο καπετάνιος του κρουαζιερόπλοιου Costa Concordia λειτούργησε σωστά τις κρίσιμες ώρες προτού το πλοίο χτυπήσει στα βράχια. Σύμφωνα με τα ιταλικά μέσα ενημέρωσης, ο πλοίαρχος παραδέχεται πλέον ότι άργησε να στρίψει το πλοίο με αποτέλεσμα να γίνει η πρόσκρουση και να δημιουργηθεί το μοιραίο ρήγμα.
Σύμφωνα με τον τελευταίο απολογισμό των Αρχών, 11 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους ενώ περισσότεροι από 20 εξακολουθούν να αγνοούνται.
Σύμφωνα με την κατάθεση που έδωσε στις δικαστικές αρχές της πόλης Γκροσέτο ο πλοίαρχος...
, ομολόγησε ότι πλησίασε κοντά στις ακτές, επειδή ήθελε να χαιρετήσει έναν συνάδελφό του.
«Οδηγούσα το πλοίο βάσει όσων έβλεπα, επειδή γνώριζα το σημείο και επειδή είχα κάνει την ίδια διαδρομή αρκετές φορές. Τη στιγμή που έδωσα διαταγή να στρίψουμε γιατί τα νερά ήταν πολύ ρηχά, ήταν πλέον αργά. Δεν ξέρω γιατί συνέβη αυτό», φέρεται να δήλωσε.
Ο δικηγόρος του πλοιάρχου είπε ότι οι χειρισμοί του έσωσαν πολλές ζωές. Ο πλοίαρχος έχει τεθεί σε κατ' οίκον περιορισμό και αντιμετωπίζει κατηγορίες ανθρωποκτονίας, αλλά και εγκατάλειψης του πλοίου προτού ολοκληρωθεί η επιχείρηση διάσωσης των επιβατών.
Η πλοιοκτήτρια εταιρεία από την πρώτη στιγμή είχε ξεκαθαρίσει ότι ο πλοίαρχος δεν είχε καμία εντολή να πλεύσει τόσο κοντά στην ακτή.
Εν τω μεταξύ, το πρώτο από τα θύματα του ναυαγίου που αναγνωρίστηκε ήταν ενός 38χρονου από την Ουγγαρία.
Προς το παρόν οι έρευνες διάσωσης έχουν σταματήσει, όμως οι αρμόδιοι δηλώνουν ότι σύντομα θα επαναληφθούν.
Οι Αρχές έχουν να αντιμετωπίσουν και ένα ακόμα ζήτημα: την άντληση περίπου 2.300 τόννων καυσίμων, προτού αυτά καταλήξουν στη θάλασσα και προκαλέσουν τεράστια οικολογική και οικονομική καταστροφή. Ήδη στην Τοσκάνη έχει σπεύσει μία ολλανδική εταιρεία που ειδικεύεται στην άντληση καυσίμων υπό αυτές τις συνθήκες.
Ο ιταλός υπουργός Περιβάλλοντος Κοράντο Κλίνι δήλωσε ότι θα χρειαστούν τουλάχιστον 10 ημέρες για την πλήρη άντληση του πετρελαίου - και αυτό, εφόσον το επιτρέψουν οι καιρικές συνθήκες.
Σύμφωνα με τον τελευταίο απολογισμό των Αρχών, 11 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους ενώ περισσότεροι από 20 εξακολουθούν να αγνοούνται.
Σύμφωνα με την κατάθεση που έδωσε στις δικαστικές αρχές της πόλης Γκροσέτο ο πλοίαρχος...
, ομολόγησε ότι πλησίασε κοντά στις ακτές, επειδή ήθελε να χαιρετήσει έναν συνάδελφό του.
«Οδηγούσα το πλοίο βάσει όσων έβλεπα, επειδή γνώριζα το σημείο και επειδή είχα κάνει την ίδια διαδρομή αρκετές φορές. Τη στιγμή που έδωσα διαταγή να στρίψουμε γιατί τα νερά ήταν πολύ ρηχά, ήταν πλέον αργά. Δεν ξέρω γιατί συνέβη αυτό», φέρεται να δήλωσε.
Ο δικηγόρος του πλοιάρχου είπε ότι οι χειρισμοί του έσωσαν πολλές ζωές. Ο πλοίαρχος έχει τεθεί σε κατ' οίκον περιορισμό και αντιμετωπίζει κατηγορίες ανθρωποκτονίας, αλλά και εγκατάλειψης του πλοίου προτού ολοκληρωθεί η επιχείρηση διάσωσης των επιβατών.
Η πλοιοκτήτρια εταιρεία από την πρώτη στιγμή είχε ξεκαθαρίσει ότι ο πλοίαρχος δεν είχε καμία εντολή να πλεύσει τόσο κοντά στην ακτή.
Εν τω μεταξύ, το πρώτο από τα θύματα του ναυαγίου που αναγνωρίστηκε ήταν ενός 38χρονου από την Ουγγαρία.
Προς το παρόν οι έρευνες διάσωσης έχουν σταματήσει, όμως οι αρμόδιοι δηλώνουν ότι σύντομα θα επαναληφθούν.
Οι Αρχές έχουν να αντιμετωπίσουν και ένα ακόμα ζήτημα: την άντληση περίπου 2.300 τόννων καυσίμων, προτού αυτά καταλήξουν στη θάλασσα και προκαλέσουν τεράστια οικολογική και οικονομική καταστροφή. Ήδη στην Τοσκάνη έχει σπεύσει μία ολλανδική εταιρεία που ειδικεύεται στην άντληση καυσίμων υπό αυτές τις συνθήκες.
Ο ιταλός υπουργός Περιβάλλοντος Κοράντο Κλίνι δήλωσε ότι θα χρειαστούν τουλάχιστον 10 ημέρες για την πλήρη άντληση του πετρελαίου - και αυτό, εφόσον το επιτρέψουν οι καιρικές συνθήκες.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου