26 Σεπτεμβρίου 2012

«Εξέγερση» στο διαδίκτυο για τη σύλληψη του «Παστίτσιου»

0 σχόλια

«Εξέγερση» στο διαδίκτυο για τη σύλληψη του «Παστίτσιου»Σάλο έχουν προκαλέσει οι ακραίες κατηγορίες που αποδόθηκαν στον νεαρό, ο οποίος ανάρτησε χιουμοριστική σελίδα στο Facebook για τον γέροντα Παΐσιο.
Τη σύλληψή του είχε ζητήσει με ερώτηση στη Βουλή η Χρυσή Αυγή.
Κοιμάσαι στην Αθήνα, ξυπνάς στο Ιράν…
Η σύλληψη του 27χρονου ο οποίος σατίριζε μέσω χιουμοριστικής σελίδας στο Facebook τον γέροντα Παΐσιο έχει προκαλέσει σάλο. Ο λογαριασμός αποκαλούσε τον μοναχό «γέροντα Παστίτσιο» και παρουσίαζε αλλοιωμένες φωτογραφίες του, ενώ σατίριζε αναφορές που του αποδίδονται στηλιτεύοντας τη θρησκοληψία.
Η σελίδα φερόταν να ασπάζεται τον «πασταφαριανισμό», μια θρησκεία-παρωδία που γεννήθηκε πριν από λίγα χρόνια στην Αμερική, που ορκίζεται λατρεία και πίστη στις μακαρονάδες και υιοθετεί ως θρησκευτικό σύμβολο… το σουρωτήρι.
Η ταχύτατη σύλληψη και οι ακραίες κατηγορίες που αποδόθηκαν στον νεαρό έκαναν αρκετούς να αναρωτηθούν πόση απόσταση χωρίζει την Ελλάδα από το Πακιστάν.
Ακόμη περισσότεροι σύγκριναν τις παθιασμένες αντιδράσεις με τις πρόσφατες εικόνες του «τριτοκοσμικού» Ισλάμ, που παραληρούσε εναντίον μιας ταινίας.
Εξέγερση στο διαδίκτυο για τη σύλληψη του «Παστίτσιου»
Από τη μια υπέρμαχοι της ορθοδοξίας που ζητούν πυρά για τους «βλάσφημους» και από την άλλη μαχητές κατά του σκοταδισμού και της απαγόρευσης της ελευθερίας του λόγου ή νέοι με διάθεση σάτιρας διασταυρώνουν τα ξίφη τους.
Μετά την παύση του λογαριασμού «γέρων Παστίτσιος», για τη λειτουργία του οποίου ο 27χρονος διαχειριστής του θα οδηγηθεί σε τακτική δίκη, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης πήραν «φωτιά».
Εξέγερση στο διαδίκτυο για τη σύλληψη του «Παστίτσιου»
Νέες ιστοσελίδες αντίγραφα της αρχικής έκαναν την εμφάνισή τους, με σχόλια, νομικά άρθρα και διαρκή ενημέρωση για το θέμα, ενώ δεν έλειψαν και σατιρικές σελίδες όπως αυτή του «Γέροντα Παρίσιου» ή του «Γέροντα Παπίσιου-του μοναχού τσαρλατάνου που κάνει την πάπια».
«Αρση απορρήτου για μη κακουργηματική πράξη, για χάρη της Χρυσής Αυγής. Πόσο απέχουμε από το κυνήγι μαγισσών το 2012;» αναρωτιούνταν κάποιοι, ενώ ορισμένοι έγραφαν:
«Ας τους αφήσουμε λίγο λάσκα και σε λίγο θα απαγορευτεί και η Apple γιατί προσβάλλει τον Αδάμ και την Εύα».
Και άλλοι: «Οι νεοναζί που ζήτησαν τη σύλληψη του δημιουργού της σατιρικής σελίδας συνηγορούν ελεύθερα υπέρ της ευθανασίας των ανάπηρων στο Διαδίκτυο».
Αφορμή για τα σχόλια στάθηκε το γεγονός ότι η σύλληψη του 27χρονου ήρθε έπειτα από σχετική ερώτηση που είχε καταθέσει στη Βουλή η Χρυσή Αυγή.
Το περιστατικό είχε διεθνή αντίκτυπο, αφού ξένα μέσα ενημέρωσης μετέδωσαν τη «σύλληψη πολίτη στην Ελλάδα για βλασφημία», αδίκημα που υφίσταται μόνο στα σκληρά θεοκρατικά καθεστώτα, ενώ στο Τwitter δημιουργήθηκε κίνημα με την ονομασία «Ελευθερώστε το Γέροντα Παστίτσιο» (FreeGeronPastitsios), το οποίο για κάποιες ώρες συγκαταλεγόταν στις 5 πιο πολυδιαβασμένες ετικέτες παγκοσμίως.
Παρέμβαση για το θέμα πραγματοποίησε και ο μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Ανθιμος, ο οποίος μιλώντας σε ραδιοφωνικό σταθμό δήλωσε: «Δε συμφωνώ με τη δίωξή του 27χρονου, καλύτερα να τον αφήσουν. Δεν μπορεί κανένας να ιδιοποιηθεί την πίστη».
Πλέον τον λόγο έχει η Δικαιοσύνη, αν και δεν ήταν λίγοι εκείνοι που χαριτολογώντας εξέφραζαν στο Facebook φόβους πως, με την όξυνση των συντηρητικών αντανακλαστικών που παρατηρείται, το επόμενο βήμα ίσως είναι η επανασύσταση της Ιεράς Εξέτασης
ΕΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ
«Η Ελλάδα τοποθετεί τον εαυτό της στα θεοκρατικά καθεστώτα»
Υπέρ της κατάργησης του αδικήματος της βλασφημίας τάσσεται με ανακοίνωσή της η Ελληνική Ενωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου χαρακτηρίζοντας την ύπαρξή του ακραίο αναχρονισμό.
«Η άρση του απορρήτου και η συνακόλουθη σύλληψη του δημιουργού μιας ιστοσελίδας με περιεχόμενο υποτίθεται υβριστικό για τον μοναχό Παΐσιο, έπειτα από αντιδράσεις ορθόδοξων κύκλων αλλά και την πολιτική υπόδειξη μέσω σχετικής ερώτησης στη Βουλή από τη Χρυσή Αυγή, αποτελεί ένα ακόμα κεφάλαιο στη λογοκριτική παράδοση της ελληνικής πολιτείας όταν θίγονται τα ιερά και τα όσια του ελληνοχριστιανισμού», αναφέρει η ένωση.
«Πρόκειται για ένα κεφάλαιο ντροπής με το οποίο η Ελλάδα αυτοβούλως τοποθετεί τον εαυτό της στο ίδιο κάδρο με τα θεοκρατικά καθεστώτα και πρακτικές πιστών άλλων θρησκειών τις οποίες, κατά τα άλλα, στηλιτεύει ως τριτοκοσμικές. Η βλασφημία πρέπει να καταργηθεί. Αν κάποιος θίγεται από τα λόγια άλλων, η ποινική έννομη τάξη έχει εργαλεία για την προστασία της προσωπικότητάς του».
Πρωτοβουλία στήριξης του 27χρονου ανέλαβε και η Ενωση Αθεων, η οποία συστάθηκε πριν από λίγα χρόνια. Η Ενωση έχει ανοίξει ειδικό τραπεζικό λογαριασμό για την κάλυψη των νομικών εξόδων του 27χρονου.
Η ένωση επισημαίνει πως πρόκειται για το δεύτερο περιστατικό λογοκρισίας σε σύντομο χρονικό διάστημα, μετά την παρέμβαση της Ιεράς Συνόδου για την παράσταση Corpus Christi τον Ιούνιο.
Κατερίνα Ροββά
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ
Χρ. Χωμενίδης
Θέμα… αισθητικής
Το ότι θα φθάναμε εν έτει 2012 να ασχολούμαστε με θέματα ανάλογα με αυτό του Γέροντα Παΐσιου και να αποτελεί μία από τις πρώτες ειδήσεις της ημέρας ούτε το πιο άρρωστο μυαλό θα μπορούσε να το φανταστεί…
Με υπερβαίνει αυτή η λογική και δεν μπορώ να την αντιμετωπίσω…
Η κοινωνία που μάθαμε να ζούμε είχε διαφορετικές προτεραιότητες και υψηλή αισθητική. Το ότι από τη Δευτέρα ασχολούνται με τον Γέροντα? Παστίτσιο μου προσβάλλει τουλάχιστον αυτή την αισθητική!!!
Υπερβαίνει κάθε έννοια ανοησίας και ήδη θεωρώ ότι πολύ έχουμε ασχοληθεί με το θέμα?
* Ο Χρήστος Χωμενίδης είναι συγγραφέας
Μ. Σταθόπουλος
Η σύλληψη ήταν παράνομη
Το ζήτημα της οριοθέτησης της ελευθερίας του λόγου για την προστασία της τιμής του ατόμου δεν μπορεί να λυθεί, αν δεν ληφθούν υπόψη όλες οι περιστάσεις της κάθε συγκεκριμένης περίπτωσης. Την ονομασία «Πατέρας Παστίτσιος» δεν μπορώ να την κρίνω αποκομμένη από το όλο κείμενο. Ετσι μόνο μπορεί να καταλάβει κανείς αν συνάγεται από αυτό κακοβουλία, που είναι προϋπόθεση για την αξιόποινη πράξη της προσβολής της μνήμης νεκρού. Εξάλλου πρόκειται για κατ’ έγκληση διωκόμενο αδίκημα, και έγκληση, που μπορούν να την υποβάλουν μόνο συγγενείς του νεκρού, προφανώς δεν υπήρχε. Ενέργειες των συγγενών ή εκ διαθήκης κληρονόμων απαιτούνται και για την αστική προστασία της μνήμης του νεκρού. Επομένως η αστυνομική ενέργεια της σύλληψης κ.λπ. ήταν παράνομη και δείχνει λογοκριτικό πνεύμα.
Ο Μιχάλης Σταθόπουλος είναι ομότιμος καθηγητής της Νομικής Σχολής του Παν. Αθηνών
Κάτια Γέρου
Παραλογισμός
Θεωρώ ότι είναι τρομερές οι παραβιάσεις που γίνονται εις βάρος όλων των δικαιωμάτων μας…. Βιώνουμε μια τελείως παράλογη κατάσταση. Παραβίαση στο δικαίωμα να ζήσει κανείς, στο να έχει εξασφαλισμένη παιδεία, σύνταξη… Είναι τέτοιος ο ζόφος που απλώνεται γύρω μας, που φαίνεται παρανοϊκό το ότι ένας 27χρονος έκανε μια σάτιρα κι ανέκυψε ζήτημα. Το βρίσκω εντελώς άκαιρο να ρίχνει κανείς εκεί την προσοχή του σε αυτό, όταν διαλύεται η ζωή μας. Αυτό που βιώνουμε μου θυμίζει τη ρήση του Ρήγα Φερραίου: «Εάν ένας κάτοικος του βασιλείου αδικηθεί, αδικείται όλο το βασίλειο». Κι αυτή τη στιγμή αδικούνται 10 εκατ. κάτοικοι.
Η Κάτια Γέρου είναι ηθοποιός
ΠΗΓΗ: ethnos.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου