Κουίζ: Ποιο από τα τρία είναι λάθος;
1. Χρησιμοποιούμε μόνο το 10% του εγκεφάλου μας
2. Οι κοινωνικές συνθήκες βελτιώνουν τις δυνατότητες του μυαλού στα παιδιά προσχολικής ηλικίας.
3. Τα άτομα μαθαίνουν καλύτερα όταν λαμβάνουν πληροφορίες με τον τρόπο εκμάθησης που προτιμούν, ακουστικό, οπτικό ή κινητικό
Αν διαλέξατε το πρώτο, συγχαρητήρια. Η ιδέα ότι χρησιμοποιούμε μόνο το 10% του εγκεφάλου μας είναι καταφανώς ψευδής. Μεταξύ ψυχολόγων και νευροεπιστημόνων αποτελεί γνωστό μύθο. Αντίθετα στην κοινή πεποίθηση ολόκληρος ο εγκέφαλος διατίθεται προς χρήση.
Εκθέσεις από νευροαπεικονίσεις μπορεί να διαιωνίζουν το μύθο σύμφωνα με τον οποίο μόνο ένα μικρό μέρος του εγκεφάλου λειτουργεί. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι οι σκοτεινές περιοχές του εγκεφάλου είναι αδρανείς ή άχρηστες.
Αν συμφωνήσατε με τις εκδοχές 2 και 3 τότε πέσατε στην παγίδα μας. Και οι τρεις παραδοχές είναι λανθασμένες –ή τουλάχιστον δεν επιβεβαιώνονται από επιστημονικές αποδείξεις.
Αυτοί οι μύθοι, μαζί με άλλους, παρουσιάστηκαν σε 242 εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Ολλανδία και το Ηνωμένο Βασίλειο, ως τμήμα μιας μελέτης από τα πανεπιστήμια του Άμστερνταμ και του Μπρίστολ και που μόλις δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση Frontiers in Psychology.
Η μελέτη έδειξε ότι το 47% των καθηγητών πιστεύει στο μύθο του 10% ενώ το 76% πιστεύει πως χάρη στο κατάλληλο κοινωνικό περιβάλλον ενεργοποιείται περισσότερο ο εγκέφαλος των παιδιών.
Ο πιο δημοφιλής μύθος είναι αυτός του τρόπου εκμάθησης. Το 94% των εκπαιδευτικών πιστεύει ότι οι μαθητές τα πάνε καλύτερα όταν τους παραδίδονται μαθήματα με τον αγαπημένο τους τρόπο. Η αλήθεια είναι πως οι μαθητές έχουν προτιμήσεις ως προς τον τρόπο που μαθαίνουν όμως το πρόβλημα είναι ότι αυτές οι προτιμήσεις δεν επηρεάζουν και πολύ τις επιδόσεις τους, σύμφωνα με τη συγκεκριμένη μελέτη.
Πληροφορίες από Wall Street Journal
1. Χρησιμοποιούμε μόνο το 10% του εγκεφάλου μας
2. Οι κοινωνικές συνθήκες βελτιώνουν τις δυνατότητες του μυαλού στα παιδιά προσχολικής ηλικίας.
3. Τα άτομα μαθαίνουν καλύτερα όταν λαμβάνουν πληροφορίες με τον τρόπο εκμάθησης που προτιμούν, ακουστικό, οπτικό ή κινητικό
Αν διαλέξατε το πρώτο, συγχαρητήρια. Η ιδέα ότι χρησιμοποιούμε μόνο το 10% του εγκεφάλου μας είναι καταφανώς ψευδής. Μεταξύ ψυχολόγων και νευροεπιστημόνων αποτελεί γνωστό μύθο. Αντίθετα στην κοινή πεποίθηση ολόκληρος ο εγκέφαλος διατίθεται προς χρήση.
Εκθέσεις από νευροαπεικονίσεις μπορεί να διαιωνίζουν το μύθο σύμφωνα με τον οποίο μόνο ένα μικρό μέρος του εγκεφάλου λειτουργεί. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι οι σκοτεινές περιοχές του εγκεφάλου είναι αδρανείς ή άχρηστες.
Αν συμφωνήσατε με τις εκδοχές 2 και 3 τότε πέσατε στην παγίδα μας. Και οι τρεις παραδοχές είναι λανθασμένες –ή τουλάχιστον δεν επιβεβαιώνονται από επιστημονικές αποδείξεις.
Αυτοί οι μύθοι, μαζί με άλλους, παρουσιάστηκαν σε 242 εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Ολλανδία και το Ηνωμένο Βασίλειο, ως τμήμα μιας μελέτης από τα πανεπιστήμια του Άμστερνταμ και του Μπρίστολ και που μόλις δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση Frontiers in Psychology.
Η μελέτη έδειξε ότι το 47% των καθηγητών πιστεύει στο μύθο του 10% ενώ το 76% πιστεύει πως χάρη στο κατάλληλο κοινωνικό περιβάλλον ενεργοποιείται περισσότερο ο εγκέφαλος των παιδιών.
Ο πιο δημοφιλής μύθος είναι αυτός του τρόπου εκμάθησης. Το 94% των εκπαιδευτικών πιστεύει ότι οι μαθητές τα πάνε καλύτερα όταν τους παραδίδονται μαθήματα με τον αγαπημένο τους τρόπο. Η αλήθεια είναι πως οι μαθητές έχουν προτιμήσεις ως προς τον τρόπο που μαθαίνουν όμως το πρόβλημα είναι ότι αυτές οι προτιμήσεις δεν επηρεάζουν και πολύ τις επιδόσεις τους, σύμφωνα με τη συγκεκριμένη μελέτη.
Πληροφορίες από Wall Street Journal
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου