13 Απριλίου 2014

Η ψευδαίσθηση για το τέλος του Μνημονίου

0 σχόλια
2014-04-12_8.05.53_.png

Οι προηγούμενες ημέρες της φιέστας είχαν ως απώτερο σκοπό να μεταδώσουν ένα συγκεκριμένο μήνυμα στην ελληνική κοινωνία. Ο ίδιος ο Πρωθυπουργός τόσο κατά το "Ομολογιακό" διάγγελμά του, όσο και κατά την υποδοχή της Καγκελαρίου με κομπασμό παρουσίασε υπερθεμάτισε την αναγκαιότητα της ύπαρξης δημοσιονομικής πειθαρχίας ως προαπαιτούμενο εξόδου από το Μνημόνιο. Ο Πρωθυπουργός δημιουργεί μια προσδοκία "απελευθέρωσης" από τα δεσμά της Τρόικας, που τόσο πολύ πολέμησε ως αντιπολίτευση μέχρι και το 2012...
Το ερώτημα που βασανίζει σήμερα την Κοινωνία είναι αν πραγματικά βγαίνουμε σύντομα από το Μνημόνιο ή αν τουλάχιστον σύντομα επανερχόμαστε στην "κανονικότητα και ομαλότητα", όπως επίσης τόνισε και ο Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης, απαλλαγμένοι πλήρως από την Μνημονιακή Εποπτεία..

Ο Πρωθυπουργός και η Κυβέρνηση όμως γνωρίζουν πολύ καλά ότι η επιτηδευμένη καλλιέργεια της ψευδαίσθησης αυτής δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Και αυτό γιατί μέχρι και σήμερα κρατούν ως επτασφράγιστο μυστικό το ευρωπαϊκό ρυθμιστικό πλαίσιο που διέπει τη χώρα από εδώ και στο εξής. Ίσως γι αυτό η Καγκελάριος εχθές επεσήμανε στον Πρωθυπουργό την εξής φράση και μάλιστα δημοσίως: "δεν ξέρω κ. Σαμαρά αν οι φίλοι σας το βράδυ θα σας μιλάνε αν τους πείτε όσα συζητήσαμε απόψε, αλλά μην διστάσετε να τα πείτε όλα. Γιατί έτσι προχωράμε μόνο μπροστά με συζήτηση και ειλικρίνεια.."

Αποκρύπτεται λοιπόν επιτηδευμένα, ότι η χώρα όπως και όλα τα Κράτη Μέλη που έχουν κυρώσει το Δημοσιονομικό Σύμφωνο, είναι υποχρεωμένα να εναρμονίσουν το θεσμικό τους πλαίσιο και να πειθαρχήσουν με όλους τους Κανονισμούς που πηγάζουν από αυτό.

Έτσι λοιπόν, σύμφωνα με τον Κανονισμό της Ε.Ε. 472/2013 "για την ενίσχυση της οικονομικής και δημοσιονομικής εποπτείας των κρατών μελών στην Ευρωζώνη" που συνοδεύει τη Δημοσιονομική Συνθήκη και ειδικότερα το άρθρο 14 με τίτλο "Άσκηση εποπτείας μετά το πρόγραμμα": Τα κράτη μέλη παραμένουν υπό εποπτεία μετά το πρόγραμμα εφόσον δεν έχει εξοφληθεί τουλάχιστον το 75 % της χρηματοδοτικής συνδρομής που έχει ληφθεί από ένα ή περισσότερα άλλα κράτη μέλη, τον ΕΜΧΣ, τον ΕΜΣ ή το ΕΤΧΣ. Το Συμβούλιο, μετά από πρόταση της Επιτροπής, μπορεί να παρατείνει τη διάρκεια της άσκησης εποπτείας μετά το πρόγραμμα σε περίπτωση που εξακολουθεί να υπάρχει κίνδυνος για τη δημοσιονομική βιωσιμότητα του οικείου κράτους μέλους.Το Συμβούλιο, μετά από πρόταση της Επιτροπής, μπορεί να συστήσει σε κράτος μέλος υπό εποπτεία μετά το πρόγραμμα να λάβει διορθωτικά μέτρα.

Από τα πιο πρόσφατα στοιχεία δημοσίου χρέους του ΥΠΟΙΚ (Δ23) τον Δεκέμβριο 2013 (Δελτίο 72 του ΟΔΔΗΧ) και ειδικότερα το "Διάγραμμα αποπληρωμής δανείων, προκύπτει με σαφήνεια ότι χωρίς οποιοδήποτε εξωτερική επίδραση επί των υφιστάμενων συνθηκών δανεισμού ή ΑΕΠ (π.χ. μεταβολή επιτοκίων, νέος δανεισμός, επενδύσεις κ.ο.κ.) η αποπληρωμή του 75% του χρέους λαμβάνει χώρα μεταξύ 2039-2040. Η μόνη περίπτωση για την μείωση του διαστήματος αυτού θα ήταν η υιοθέτηση όλων εκείνων των διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων που θα επέτρεπαν την αύξηση του ΑΕΠ και συνεπώς τη μείωση του λόγου Χρέους/ΑΕΠ. Αλήθεια ποιος πιστεύει όμως ότι η σημερινή Κυβέρνηση έχει τις δυνατότητες και την αντιληπτική ικανότητα προκειμένου να κατανοήσει την αναγκαιότητα της αναπτυξιακής διάστασης...

Συνεπώς και με δεδομένα τα παραπάνω, η διαδικασία της αυστηρής επιτήρησης κινδυνεύει να παραμείνει μια πραγματικότητα για τα δημοσιονομικά πράγματα της χώρας για τα επόμενα 20- 25 περίπου έτη και με την συνεχή δαμόκλειο σπάθη της επιβολή νέων δημοσιονομικών μέτρων.
epikairo.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου