Ξεκίνησε και πάλι το κορυφαίο οχυρωματικό έργο της διάνοιξης της αντιαρματικής τάφρου στον Έβρο, μετά από εντολή του υπουργού Εθνικής Άμυνας, Πάνου Παναγιωτόπουλου. Το έργο είχε σταματήσει και με παρέμβαση του τοπικού δήμου αμέσως μετά τις εκλογές του περασμένου Ιουνίου, αλλά και λόγω της πίεσης της τρόικας για «περικοπές παντού».
Το όλο κόστος ήταν μόνο 36.000.000 ευρώ και αφορούσε τα καύσιμα και τα ανταλλακτικά των συστημάτων του Μηχανικού, που μέσα σε χρόνο ρεκόρ είχε ολοκληρώσει περίπου το 40% του όλου έργου. Η διάνοιξη είχε περιοριστεί πριν από δύο μήνες σε μία βάρδια και εν συνεχεία σταμάτησε τελείως.
«Έχω ιδία άποψη. Το έργο πρέπει να συνεχιστεί έστω και με μία βάρδια» ξεκαθάρισε πριν λίγες ημέρες ο κ. Παναγιωτόπουλος στην ηγεσία του Στρατού Ξηράς και, έτσι, ξεκίνησε εκ νέου η κατασκευή της τάφρου. Με πλάτος 30-35 μέτρα, βάθος 7 μέτρα, ύψος αναχώματος 7 μέτρα και εκτιμώμενη χωρητικότητα νερού με πλήρη πλήρωση 27.230.000 κ.μ. η τάφρος του Έβρου αποτελεί μια χαμηλού κόστους λύση, δεδομένου ότι κατασκευάζεται από τον Ελληνικό Στρατό, για την εξουδετέρωση των τουρκικών συστημάτων ζεύξης υδάτινου κωλύματος. Δεν αποτελεί πανάκεια, αφού στην εποχή των αερομεταφορών τα στατικά οχυρωματικά έργα λίγα προσφέρουν, αλλά, αν μελετηθεί καλά η διάταξη, μπορεί να προσφέρει πολλά.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου