20 Μαρτίου 2014

Η πτώση του βασιλιά της ενημέρωσης #Mega

0 σχόλια
2014-03-20_11.25.23_.png

Μετά από αρκετά χρόνια παραμονής στην κορυφή της κατάταξης σύμφωνα με τις μετρήσεις τηλεθέασης της Nielsen, τους τελευταίους μήνες το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του MEGA βρίσκεται πλέον στη δεύτερη θέση. Τόσο το καθημερινό δελτίο με την Όλγα Τρέμη, όσο και αυτό που μεταδίδεται τα σαββατοκύριακα με τον Νίκο Στραβελάκη, χάνουν στη μάχη της τηλεθέασης από τα αντίστοιχα δελτία του ΑΝΤ1 που παρουσιάζουν η Μαρία Χούκλη και η Ρίτσα Μπιζόγλη...
Όπως είναι λογικό τα δεδομένα αυτά δεν ευχαριστούν καθόλου τα στελέχη της Μεσογείων και έτσι, μετά τη γνωστή γκρίνια που υπήρξε για το θέμα του lead in, ότι δηλαδή οι απέναντι, του ΑΝΤ1, εισπράττουν υψηλότερες τηλεθεάσεις από το «Μπρούσκο», αποφάσισαν να δουν τι μπορούν να κάνουν, μπας και καταφέρουν να πείσουν τους τηλεθεατές να επιστρέψουν στη συχνότητά τους [newsit]

Epikairo: Η πτώση του Μega συνοδεύεται από απώλεια σε χρήμα. Πολλώ δε μάλλον όταν αυτό αφορά στη ναυαρχίδα του Mega που είναι το κεντρικό δελτίο ειδήσεων, σημειώνοντας ότι η πιο ακριβή ζώνη για διαφημίσεις είναι η βραδινή ζώνη. Τα προβλήματα συνεπικουρούν στην ήδη κακή οικονομική κατάσταση του Μεγάλου καναλιού και οι φήμες για απολύσεις του 1/3 των εργαζομένων (150 ->100) συν αυτές των αλλαγών στο δελτίο ειδήσεων μεταφέρουν ανασφάλεια και άγχος στους υπαλλήλους που μέχρι πρότινος χαρακτηρίζονταν «δημόσιοι υπάλληλοι» στα πέριξ, λόγω των δυνατοτήτων -προοπτικών και της σταθερότητας του καναλιού.

Αλήθεια, τι είναι αυτό που έριξε το δελτίο ειδήσεων του Mega στη δεύτερη θέση; Φταίνε τα πρόσωπα; Κουράστηκε ο κόσμος από την Τρέμη και τον Πρετεντέρη και επέλεξε τη Χούκλη και τη Μπιζόγλη; Προφανώς όχι. Το πρόβλημα δεν είναι τα πρόσωπα στη συγκεκριμένη περίπτωση αλλά οι στρατηγικές που ακολουθήθηκαν. Το Mega καθιερώθηκε  -όχι άδικα- στη συνείδηση του κόσμου ως το πλέον συστημικό μέσο ενημέρωσης και τούτη η ρετσινιά συνδέθηκε ακολούθως με τα πρόσωπα. Δύσκολα πιστεύει κανείς την Τρέμη και τον Πρετεντέρη ως άποψη και μάλιστα η αντίδραση του κόσμου καταλήγει σε απαξίωση και χλεύη. Το Mega χάνει την πρωτιά από ένα όχι καλύτερο δελτίο ειδήσεων αλλά από την απογοήτευση του κόσμου στην ποιότητα παροχής ενημέρωσης. Οι δε τελευταίες σπασμωδικές κινήσεις με δήθεν έκτακτα δελτία στις οκτώ παρά δέκα και συνδέσεις των Δανέζη-Ιγνατίου με δήθεν πληροφορίες για το μπόινγκ και μοναδικό στόχο τα νούμερα, απαξιώνουν ακόμη περισσότερο το κανάλι στα μάτια των τηλεθεατών.

Μία καλή περιγραφή της κατάστασης κάνει σε παλαιότερο άρθρο του στο Βήμα ο Σήφης Πολυμίλης [αφορά κυρίως στα έντυπα μέσα που, βέβαια, βράζουν στο ίδιο καζάνι]: Προφανώς για αυτήν την εξέλιξη έχουν τεράστια ευθύνη και οι επιχειρηματίες των Μέσων και οι δημοσιογράφοι. Οι μεν αφέθηκαν στην ευφορία των παχιών διαφημιστικών αγελάδων, με αποτέλεσμα να βρεθούν ξεκρέμαστοι και απροετοίμαστοι όταν ήρθε η κρίση. Οι δε κατέγραφαν την κρίση, την αντιμετώπιζαν ως παρατηρητές και συνέχιζαν να ενημερώνουν τους πολίτες ως μέρος επικοινωνιακών και οικονομικών παιγνίων ή καταφεύγοντας στη δημαγωγία και τις εκάστοτε κομματικές δεσμεύσεις τους.[...]

Τα πρόσωπα που υπηρέτησαν αυτή την πολιτική του καναλιού «κάηκαν» στο όνομα της προπαγάνδας. Οι επιλογές που έχει το Mega είναι να αλλάξει τα πρόσωπα και να διατηρήσει την ίδια πολιτική με όρθιους ή κρεμασμένους ανάποδα από το ταβάνι τους παρουσιαστές ή να αλλάξει τα πρόσωπα και να προχωρήσει σε ένα νέο δελτίο προσαρμοσμένο στις νέες ανάγκες του κόσμου που αναζητούν έγκυρη αντικειμενική ενημέρωση και την υποκειμενική αντικειμενικότητα της άποψης. Η πρώτη επιλογή είναι συμβιβαστική και δείχνει ότι οι ιθύνοντες δεν έχουν καταλάβει ποιο είναι το πραγματικό πρόβλημα. 

Θυμάμαι τον εαυτό μου από παιδί να βλέπω το δελτίο ειδήσων του Mega και να αντλώ την κύρια ενημέρωσή μου από αυτό. Σήμερα, αποτελεί μία από τις τελευταίες μου επιλογές και ο λόγος που μπορεί να παρακολουθήσω το συγκεκριμένο δελτίο ειδήσεων είναι για να γελάσω με τη φθηνή προπαγάνδα, την ιεράρχηση των ειδήσεων κατά το δοκούν και τις ατεκμηρίωτες επιθέσεις σε πρόσωπα και πολιτικές επειδή αυτές εξυπηρετούν συγκεκριμένα συμφέροντα.

To ιστορικό ιδιωτικό κανάλι της νέας εποχής για την ελληνική τηλεόραση θα πρέπει να αναγνωρίσει τα λάθη του και να ξαναβρεί το δρόμο του. Διότι, ακόμη και αν το Mega παραμορφώθηκε από τα αγαθά της δύναμης που παρέχει η εξουσία, στη συνείδηση όλων μας παραμένει ένα σπουδαίο κανάλι. 

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου